onsdag 10 juni 2009

Jag älskar tyger!!!



Jag är helt tokig i tyger, jag kan gå och fundera på olika tyger i timtals...det är lite sjukt. Jag blir nästan arg när jag tänker på hur mycket tyger det ligger hemma hos folk som inte används... Jag kan bli så frustrerad av tanken på hur många små tanter som sitter och river sönder sina fin fina tyger till mattrasor!!! Jag blir tokig! Och ändå ligger mina fina tyger bara i min grejsimojs garderob och inte blir till användning, men i bland tar jag upp en hög och skådar på de fina konstverken, har faktiskt även hänt att jag sytt något fint å...men tiden finns liksom inte nu...
Det kan nog vara så att det är mest jakten man är ute efter, när man väl fått det tyg man vill ha, ja då börjar man gå på jakt efter nåt nytt. Konstigt hur det är, men frustrationen över rivasöndertyg tanterna, den kommer aldrig gå över.


I dag kom min kära sambo hem med två fin fina tyger som han fått av sin arbetskamrat Eva. Hon ville att jag skulle ha dom, och jag blev sååå glad! Super fina tyger! Dom ska jag använda till något riktigt fint! Tack Eva!

Inga kommentarer: