torsdag 14 oktober 2010

Upphängd och nedsläppt!

När klockan är två och gårdagens smink förtfarande förgyller mitt utseende, om man tittar från långt håll, så kanske jag är i en liten svacka!? Min längtan till någonting finns inte just. Orkar inte äta och gå och kissa är bara för jobbigt. Tänker att jag måste gå ut en sväng i friska luften.Jag tar mod tll mig att lyfta min tunga kropp från den nedsuttna soffan, tar mej till köken, tittar på halldörren och vänder mig sedan om till soffan igen. Berättar för Samvetet att det blåser alldeles för mycket nu, och det är inte bra att vara ute om man är förkyld, som jag är. Japp, då satt man där igen. Jag, Ångesten och Samvetet, med varsin kudde i knät. Tänk vad livet kan vara trist ibland!
I morgon hoppas jag på bättre väder!:)

/Sofie

Inga kommentarer: